Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podniková kultura ve vybrané organizaci
KAŠPAROVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá podnikovou kulturou a její charakteristikou prostřednictvím jednotlivých kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho. Hlavním cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích kulturních dimenzí a navrhnout změny směřující k žádoucímu stavu podnikové kultury ve vybrané organizaci, a to i ve finančním vyjádření.
Kulturní dimenze rozvoje lidských zdrojů v obci Mirovice
VLASÁKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá kulturou society obce. Zajímá se o tendence, které ve společnosti převažují. Cílem diplomové práce je analyzovat vliv kulturních dimenzí ve vybrané obci na žádoucí rozvoj lidských zdrojů a navržení změn vedoucích ke zlepšení současného stavu. Analýza byla provedena na základě kulturních dimenzí (tendencí) definovaných Geertem Hofstedem. Bylo zpracováno osm návrhů vedoucích k žádoucímu rozvoji lidských zdrojů. Zájem o návrhy byl ověřen obyvateli obce on-line dotazováním. K návrhům byla zpracována kalkulace nákladů na jejich realizaci.
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.
Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku
KRAUSOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku. Cílem práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí v návaznosti na personální činnosti a navržení změn vedoucích k žádoucímu stavu ve vybraném podniku. Výzkum byl proveden ve firmě Ing. Jana Hutkaye, který podniká jako fyzická osoba. Práce je rozčleněna na čtyři hlavní části literární rešerši, cíl a metodiku práce, charakteristiku aktuálního stavu v podniku a diskuzi, souhrnné hodnocení a návrhy změn. Literární rešerše je zaměřena na objasnění pojmů z oblasti podnikové kultury, personálních činností a znalostní ekonomiky. V následující části je shrnut cíl práce a metody výzkumu, pomocí nichž je charakterizován aktuální stav podnikové kultury v kontextu personálních činností. Mezi použité kvantitativní metody výzkumu patří dotazníkové šetření formou Dotazníku personálních činností a testu VSM 94 a 2013. Z kvalitativních metod bylo využito pozorování, nestrukturované rozhovory a Test barevně sémantického diferenciálu. Aktuální stav v podniku byl charakterizován pomocí analýzy jednotlivých dotazníků s doplněním informací získaných pomocí rozhovorů a pozorování. Po důkladném rozboru a propojení výsledků všech metod výzkumu bylo zjištěno, že podniková kultura inklinuje k žádoucím dimenzím malé mocenské vzdálenosti, feminitě, kolektivismu a přijímání rizika a změn. Mezi nežádoucí výsledné dimenze patří krátkodobá orientace podniku a dimenze požitků. Závěrečná část práce je zaměřena na navržení opatření, které stabilizují žádoucí kulturní dimenze a především změní nežádoucí kulturní dimenze. Pro navržení konkrétních změn byly využity výsledky z dotazníku personálních činností, odkud vyplynuly hlavní nedostatky a problémy. Zavedení navržených změn nasměruje podnik blíže ke znalostní ekonomice, což zvýší jeho výkonnost a konkurenceschopnost.
Motivace a její vliv na pracovní spokojenost
MANDELÍČKOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je analýza motivace, motivačních a stimulačních prostředků ve vybrané organizaci v souvislosti s pracovní spokojeností. Prvním krokem bylo prostudování literárních pramenů vztahujících se k motivaci a stimulaci v návaznosti na pracovní spokojenost v současné i budoucí znalostní ekonomice. Následoval výběr společnosti, ve které byla analýza prováděna. Prostřednictvím anonymního dotazníku ve vybrané společnosti bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zaměstnanci a získané informace z dotazníků byly dále doplněny neřízenými rozhovory. Zaměstnanci byli rozděleni do dvou kategorií technicko-hospodářský pracovníci a manažeři oproti dělníkům. V dotazníku byly respondentům kladeny otázky vztahující se k samotné motivaci, motivačních a stimulačních prostředků v souvislosti s pracovní spokojeností. Výsledky byly interpretovány pomocí tabulek a grafů, ke kterým byla vždy připojena diskuze na dané téma. V závěru práce byly shrnuty všechny podstatné skutečnosti pro větší přehlednost a vypracovány návrhy pro zlepšení zjištěných nedostatků ve zkoumané společnosti.
Podniková kultura jako motivační faktor
BENEŠOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury, která by měla fungovat jako motivační faktor. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou rozebrány teoretické poznatky z literárních zdrojů, které jsou klíčové k uvědomění si významnosti zkoumaných jevů. Ve druhé části je na základě těchto literárních pramenů pro-vedena analýza podnikové kultury jako motivačního faktoru a poté jsou navrženy případné změny nezbytné pro dosažení žádoucího stavu.
Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie
Velický, Tomáš ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA FILOZOFICKÁ Ústav informačních studií a knihovnictví Studijní program: informační studia a knihovnictví Studijní obor: informační studia a knihovnictví Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie Diplomová práce Autor práce: Ing. Tomáš Velický Vedoucí práce: PhDr. Mgr. Jan Pokorný, Ph.D. Anotace Cílem práce je popis návrhu, implementace a rozvoje databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím databázové technologie. Řešení je vytvořeno jako informační zázemí pro oblast dalšího profesního vzdělávání. Smyslem databanky je postupně soustřeďovat informace o trendech a analýzách v oblasti dalšího vzdělávání, náměty a postupy, metody, metodické pomůcky, případové studie, testy a další metodické a informační zdroje. Autor zdokumentoval výsledky analýzy problému a vytvořil za použití metody projektového řízení aktuální řešení. Součástí nového řešení je grafický návrh, návrh a popis databáze s použitím RF modelu a UML diagramů. Použitými technologiemi v aplikaci jsou programovací jazyk PHP a MySQL relační databáze. V závěru vyhodnocuje úspěšnost implementace databázové aplikace, z toho nejzajímavějším poznatkem se stalo, že aplikace je nevíce využívána ve zkouškových obdobích, kdy ji nejvíce používají studenti pro...
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.