|
Podniková kultura ve vybrané organizaci
KAŠPAROVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá podnikovou kulturou a její charakteristikou prostřednictvím jednotlivých kulturních dimenzí podle Geerta Hofstedeho. Hlavním cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích kulturních dimenzí a navrhnout změny směřující k žádoucímu stavu podnikové kultury ve vybrané organizaci, a to i ve finančním vyjádření.
|
|
Kulturní dimenze rozvoje lidských zdrojů v obci Mirovice
VLASÁKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá kulturou society obce. Zajímá se o tendence, které ve společnosti převažují. Cílem diplomové práce je analyzovat vliv kulturních dimenzí ve vybrané obci na žádoucí rozvoj lidských zdrojů a navržení změn vedoucích ke zlepšení současného stavu. Analýza byla provedena na základě kulturních dimenzí (tendencí) definovaných Geertem Hofstedem. Bylo zpracováno osm návrhů vedoucích k žádoucímu rozvoji lidských zdrojů. Zájem o návrhy byl ověřen obyvateli obce on-line dotazováním. K návrhům byla zpracována kalkulace nákladů na jejich realizaci.
|
|
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
|
|
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.
|
|
Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku
KRAUSOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku. Cílem práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí v návaznosti na personální činnosti a navržení změn vedoucích k žádoucímu stavu ve vybraném podniku. Výzkum byl proveden ve firmě Ing. Jana Hutkaye, který podniká jako fyzická osoba. Práce je rozčleněna na čtyři hlavní části literární rešerši, cíl a metodiku práce, charakteristiku aktuálního stavu v podniku a diskuzi, souhrnné hodnocení a návrhy změn. Literární rešerše je zaměřena na objasnění pojmů z oblasti podnikové kultury, personálních činností a znalostní ekonomiky. V následující části je shrnut cíl práce a metody výzkumu, pomocí nichž je charakterizován aktuální stav podnikové kultury v kontextu personálních činností. Mezi použité kvantitativní metody výzkumu patří dotazníkové šetření formou Dotazníku personálních činností a testu VSM 94 a 2013. Z kvalitativních metod bylo využito pozorování, nestrukturované rozhovory a Test barevně sémantického diferenciálu. Aktuální stav v podniku byl charakterizován pomocí analýzy jednotlivých dotazníků s doplněním informací získaných pomocí rozhovorů a pozorování. Po důkladném rozboru a propojení výsledků všech metod výzkumu bylo zjištěno, že podniková kultura inklinuje k žádoucím dimenzím malé mocenské vzdálenosti, feminitě, kolektivismu a přijímání rizika a změn. Mezi nežádoucí výsledné dimenze patří krátkodobá orientace podniku a dimenze požitků. Závěrečná část práce je zaměřena na navržení opatření, které stabilizují žádoucí kulturní dimenze a především změní nežádoucí kulturní dimenze. Pro navržení konkrétních změn byly využity výsledky z dotazníku personálních činností, odkud vyplynuly hlavní nedostatky a problémy. Zavedení navržených změn nasměruje podnik blíže ke znalostní ekonomice, což zvýší jeho výkonnost a konkurenceschopnost.
|
|
Motivace a její vliv na pracovní spokojenost
MANDELÍČKOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je analýza motivace, motivačních a stimulačních prostředků ve vybrané organizaci v souvislosti s pracovní spokojeností. Prvním krokem bylo prostudování literárních pramenů vztahujících se k motivaci a stimulaci v návaznosti na pracovní spokojenost v současné i budoucí znalostní ekonomice. Následoval výběr společnosti, ve které byla analýza prováděna. Prostřednictvím anonymního dotazníku ve vybrané společnosti bylo provedeno dotazníkové šetření mezi zaměstnanci a získané informace z dotazníků byly dále doplněny neřízenými rozhovory. Zaměstnanci byli rozděleni do dvou kategorií technicko-hospodářský pracovníci a manažeři oproti dělníkům. V dotazníku byly respondentům kladeny otázky vztahující se k samotné motivaci, motivačních a stimulačních prostředků v souvislosti s pracovní spokojeností. Výsledky byly interpretovány pomocí tabulek a grafů, ke kterým byla vždy připojena diskuze na dané téma. V závěru práce byly shrnuty všechny podstatné skutečnosti pro větší přehlednost a vypracovány návrhy pro zlepšení zjištěných nedostatků ve zkoumané společnosti.
|
|
Podniková kultura jako motivační faktor
BENEŠOVÁ, Marie
Cílem této diplomové práce bylo analyzovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí a navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury, která by měla fungovat jako motivační faktor. Tato práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou rozebrány teoretické poznatky z literárních zdrojů, které jsou klíčové k uvědomění si významnosti zkoumaných jevů. Ve druhé části je na základě těchto literárních pramenů pro-vedena analýza podnikové kultury jako motivačního faktoru a poté jsou navrženy případné změny nezbytné pro dosažení žádoucího stavu.
|
|
Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie
Velický, Tomáš ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Jan (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA FILOZOFICKÁ Ústav informačních studií a knihovnictví Studijní program: informační studia a knihovnictví Studijní obor: informační studia a knihovnictví Návrh a implementace databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím relační databázové technologie Diplomová práce Autor práce: Ing. Tomáš Velický Vedoucí práce: PhDr. Mgr. Jan Pokorný, Ph.D. Anotace Cílem práce je popis návrhu, implementace a rozvoje databázové aplikace pro portál Andromedia s využitím databázové technologie. Řešení je vytvořeno jako informační zázemí pro oblast dalšího profesního vzdělávání. Smyslem databanky je postupně soustřeďovat informace o trendech a analýzách v oblasti dalšího vzdělávání, náměty a postupy, metody, metodické pomůcky, případové studie, testy a další metodické a informační zdroje. Autor zdokumentoval výsledky analýzy problému a vytvořil za použití metody projektového řízení aktuální řešení. Součástí nového řešení je grafický návrh, návrh a popis databáze s použitím RF modelu a UML diagramů. Použitými technologiemi v aplikaci jsou programovací jazyk PHP a MySQL relační databáze. V závěru vyhodnocuje úspěšnost implementace databázové aplikace, z toho nejzajímavějším poznatkem se stalo, že aplikace je nevíce využívána ve zkouškových obdobích, kdy ji nejvíce používají studenti pro...
|
|
Současný pohled mezinárodních organizací na koncept celoživotního učení - srovnání UNESCO a OECD
Moss, Linda ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Diplomová práce představuje koncept celoživotního učení jako ambiciózní politický projekt, který se zrodil na poli mezinárodních organizací počátkem 70. let a jehož dopad dnes sahá daleko za hranice národních států i vzdělávací politiky. Oblast vzdělávání je sice stále v působnosti národních vlád, avšak i zde se od 90. let projevují silné globalizační tendence, v jejichž důsledku je národní vzdělávací politika čím dál více ovlivňována nadnárodními institucemi. Přestože koncept celoživotního učení dnes slouží jako jednotný rámec, byl v průběhu svého vývoje interpretován různě a dosud neexistuje konsenzus o tom, co přesně znamená a jak by měl být v praxi konkrétně realizován. Cílem práce je na základě analýzy klíčových dokumentů srovnat pojetí celoživotního učení mezinárodní organizace UNESCO s pojetím OECD, jakožto dvou specifických pohledů na tuto problematiku. Komparace vychází z Rubensonova modelu (2004), jenž koncept celoživotního učení nahlíží skrze tři klíčové kategorie představující hlavní aktéry společenského života - stát, trh a občanskou společnost. Vzhledem k tomu, že zvolené téma je v České republice dosud málo zpracované, cílem práce je podat ucelený přehled, včetně kritického zhodnocení pojetí obou srovnávaných organizací.
|
|
Změny na trhu práce v éře globalizace
Stočková, Eva ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Tato diplomová práce představuje problematiku globalizace v kontextu (nejen výdělečné) práce a vzdělávání a zabývá se otázkou dopadů globalizačních procesů na podobu práce a na (pracujícího) jedince. Téma globalizace je podrobněji zkoumáno v první části práce s důrazem na různé koncepty a přístupy ke globalizaci, a zároveň vymezuje tzv. soudobou globalizaci. Instituce práce je uvedena historickým exkursem a výčtem proměn podob práce v moderní společnosti. Dále jsou zde představena některá řešení, resp. doporučení odborníků a autorů pro problémy trhů práce, a to včetně řešení prostřednictvím celoživotního vzdělávání a učení. Ve většině případů jsou konfrontována "pro a proti" jak proměn podob práce, tak předkládaných řešení. Mezi hlavní zjištění patří, že globalizace přináší rozporné závěry, které poskytují různým lidem a skupinám výhody i nevýhody, a dále, že existuje souvislost mezi globalizovanou ekonomikou a pracujícími jednotlivci, a zároveň, že spojitost mezi globalizačními procesy a vzděláváním je v tom smyslu, že změny v oblasti vzdělávání se často odvíjejí od podnětů z oblasti ekonomiky.
|